YEBISU CREATIVE BREW “NEW ORIGIN”
ART DIRECTION, DESIGN, ILLUSTRATION WORK: PACKAGE.
「つくろう。驚きを、何度でも。」をキャッチフレーズに生まれた、ヱビスブランドの新ライン「CREATIVE BREW」。同ラインは、ヱビスで130年以上受け継がれてきた知見や技術をもとに、気鋭の若手醸造家の手で、既存にはなかった新しく独創的な味わいを生み出すというコンセプト。 新ラインの第一弾商品「ヱビス ニューオリジン」では、1890年のヱビスビール発売当時に使われていたと思われるドイツ産ホップ・テトナンガー※を使用。伝統的な製法と現代の設備を駆使し、当時では引き出せなかったであろう伝統あるホップの高貴で洗練された苦味と香りが特長。
(※)発売当時に使用していたホップ品種の情報は残っていないものの、断片的に見つかった情報より推定。 一部使用。
The YEBISU brand’s new line, “CREATIVE BREW”, was produced with the catchphrase “Let’s make it. Surprise us again and again.” The concept of this line is to create new and unique flavors that have never existed before by up-and-coming young brewers based on the knowledge and techniques that have been passed down at YEBISU for more than 130 years. The first product in the new line, “YEBISU New Origin,” uses German hop Tettnanger*, which is believed to have been used when YEBISU beer was released in 1890. Using traditional production methods and modern facilities, it is characterized by the noble and refined bitterness and aroma of traditional hops that could not have been brought out at that time.
(*) Estimated from information found in fragments, although no information on the hop varieties used at the time of release remains. Partially used.
パッケージデザインにも「伝統と新しさの融合」という商品のコンセプトを表現したホップのイラストを描き、 ボトル正面にシンボリックに配置。
The package design also features an illustration of hops that expresses the product's concept of “fusion of tradition and novelty”, and the illustration is symbolically placed on the front of the bottle.
背景には、過去の文献から見つかった外国人醸造技師にまつわる手書きの記録を使用し、ヱビスブランドの持つ 130年の長い歴史を表現。
Handwritten records of foreign brewing engineers found in past documents are shown in the background to express the 130-year long history of the YEBISU brand.
CLIENT: SAPPORO BREWERIES LTD.
ART DIRECTION: JUNICHI HAKOYAMA (RHYTHM INC.)
GRAPHIC DESIGN: YOSUKE EDA (RHYTHM INC.)
ILLUSTRATION: YOSUKE EDA (RHYTHM INC.)