ART DIRECTION,
GRAPHIC DESIGN WORK: PACKAGE
タリーズコーヒー「バリスタズブラック キリマンジャロ」 パッケージデザイン
特定産地のコーヒービーンズが持つ個性豊かな味わいを伝える、バリスタズブラックの新シリーズ 「キリマンジャロ」。 私たちはこの商品のコンセプトを表現するにあたり、「アフリカ・タンザニアらしさ」をキービジュアルの核とし、 現地で親しまれている華やかで特徴的なプリント柄をモチーフに、パッケージデザインへと昇華させました。 アフリカの空気感を纏ったビジュアルは、手に取った瞬間にこの商品の世界観を印象づけ、バリスタズブラック キリマンジャロの商品ブランドとしてのキャラクターをより一層際立たせる役割を果たしています。
Tully’s Coffee “Barista’s Black Kilimanjaro” Package Design
This is a new series of Barista’s Black that highlights the distinctive flavors of single-origin coffee beans—featuring “Kilimanjaro,” sourced from Tanzania. To express the concept of this product, we focused on capturing the essence of “Africa/Tanzania” as the core of the key visual. Drawing inspiration from the vivid and distinctive local textile patterns, we translated this cultural richness into the package design. The resulting visuals, imbued with the atmosphere of Africa, convey the world of this product the moment it’s picked up. It enhances the character of Barista’s Black Kilimanjaro as a unique and memorable brand within the lineup.
CLIENT : ITO EN, LTD.
ART DIRECTION: JUNICHI HAKOYAMA(RHYTHM INC.)
DESIGN, ILLUSTRATION: YOSUKE EDA(RHYTHM INC.)