KANEKA CORPORATION
SPANION 

BRANDING WORK: BRAND LOGOTYPE, PACKAGE, BROCHURE
「スパイス+オニオン」を意味する「SPANION」。高品質なスパイスやクオリティの高いレトルトなどの幅広いラインナップを持つ同ブランドのメインターゲットは高級レストランでした。そこで、高級店の厨房の雰囲気に沿うように、「SPANION」のこだわりや素材感、プロフェッショナルなイメージをコンセプトに、商品デザインを通じた世界観を作り上げました。

"SPANION” refers to "spice and onion". The main target of this brand, which has a wide range of high-quality spices and pre-packaged foods, is high-end restaurants. Therefore, we have created its worldview through product design that is based on the concepts of “SPANION”, which are the attention to detail, materiality, and professional image, in line with the atmosphere of a high-end restaurant kitchen.
「SPANION」の多くの商品は、厨房で使用することを想定されているため、シェフが使用しやすいパッケージデザインとはどんなものかを考えました。 重視したのが、見た瞬間に中身が判断できるデザインです。料理というクリエイティブな作業を行う上で、調味料はシェフたちの大切なパートナーです。シェフをサポートする存在である以上、パッケージのデザインは、瞬時に中身を理解し、手に取れるものであるべきです。その考えから、識別情報をパッケージの中央に集約し、ラインの色を見ただけで、中身が判別できるデザインを考えました。

Many “SPANION” products are designed to be used in the kitchen, so we thought about what kind of package design would be easy for chefs to use. What we focus on is a design that would allow chefs to determine the contents of the product the moment they see it. Seasonings are an important partner for chefs in the creative process of cooking. As a supporting entity for chefs, the design of the package should be such that the contents can be instantly understood and picked up. With this in mind, we concentrated the identification information in the center of the package, and came up with a design where the contents can be identified just by looking at the color of the lines.
同時に心がけたのが、高級レストランの美しく整った厨房やオープンキッチンなどで使われている、ステンレスのグレーカラーにフィットするデザインです。カラーリングは、落ち着きのある黒をベースにすることで、中央に配置されたそれぞれの商品の識別カラーが、より一層際立つように構成しました。

At the same time, we tried to create a design that fits the gray color of stainless steel used in the beautifully appointed kitchens and open kitchens of high-end restaurants. The color scheme was composed so that the identifying color of each product placed in the center would stand out even more by using a soothing black base.
カタログ制作については、イメージ写真の撮影は「品質感」を伝えることにこだわり、同ブランドの高品質なクオリティが伝わるよう、シズル感の溢れる表現を多く使用。写真やデザインのイメージからブランドの本質が伝わるように、意識しました。

For the catalog production, we were particular about representing "a sense of quality" in the photography of the images, and used a lot of expressions full of sizzle to convey the high quality of the brand. We focused on conveying the essence of the brand through the photographs and design images.
CLIENT : KANEKA CORPORATION
ART DIRECTION, DESIGN: JUNICHI HAKOYAMA(RHYTHM INC.)
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